Breau spullen min

Beursstands

Beursstands

Studio

Online marketing en het verzamelen van data gaan hand in hand. Het inzetten van data & automation is dan ook een cruciale stap wanneer jij je marketing naar the next level wil tillen. Via verschillende kanalen wordt aan de hand van jouw marketinguitingen continu allerlei data verzameld, bijvoorbeeld via Google analytics, Facebook en Instagram. Op basis van deze data kunnen besluiten worden genomen over wat wél werkt en wat niét werkt, zo kunnen de juiste keuzes worden gemaakt voor de toekomst. We vertellen je graag kort wat je met data kunt doen en waarom het zo waardevol is.

Waarom is data waardevol?

Data kan worden gebruikt om bestaande marketingactiviteiten te verbeteren, maar ook om besluiten te nemen voor de toekomst. Deze data gedreven inzichten vormen een bron van input, naast de ‘gut feeling’. Dit helpt jouw bedrijf beter te presteren en relevant te blijven. Het kan een enorme uitdaging vormen om deze data inzichtelijk te maken, hier conclusies uit te trekken en op basis van deze resultaten te optimaliseren. Uiteindelijk is data namelijk pas waardevol als de juiste data gemeten wordt en als er ook daadwerkelijk conclusies uit getrokken kunnen worden. Hiervoor zijn tag management en dashboarding belangrijke facetten. Ook kunnen veel van deze werkzaamheden geautomatiseerd worden, scheelt jou weer tijd en moeite! Bij Brainpink helpen we je hier graag mee.

Laptop roos info min

Waarom database marketing?

Database marketing wordt steeds belangrijker. Het is een efficiënte en effectieve manier van marketing, omdat je meer omzet kan genereren uit je bestaande database. Er hoeft hierdoor minder budget geïnvesteerd te worden in het begin van de marketing funnel. Daarnaast krijgen personen steeds meer inzicht en beheer over hun eigen cookies en vindt er een verschuiving plaats van third-party cookies naar first-party cookies. Het zal daarom steeds uitdagender worden om je doelgroep te bereiken via de huidige marketingkanalen. Door middel van databasemarketing kan je met first-cookie data relevante data verzamelen en uitgebreide klantprofielen creëren.

Database marketing toepassen

Wanneer je inzicht in je data hebt, is het belangrijk deze data op de juiste manier toe te passen, op die manier kun je effectieve en efficiënte marketing inzetten. Bouw bijvoorbeeld een 360° klantprofiel op van je (potentiële) klant(en) op en zet vervolgens marketing automation in om te zorgen dat de juiste content op het juiste moment getoond wordt. Op die manier wordt de relevantie van verschillende marketingactiviteiten binnen de klantreis geautomatiseerd en vergroot. Dit verbetert de klantervaring en zorgt ervoor dat het aantal conversies met betrekking tot jouw marketingdoelen stijgt. Wij weten hier alles van!

BP 03723
BP 03640
background image

Samen jouw marketingactiviteiten meten en automatiseren?