Voor het gloednieuwe bedrijf Generatie Morgen hebben wij de naam, branding en website mogen ontwikkelen! Als kers op de taart hebben we een announcement video gemaakt om de livegang te vieren. Ons creatieve design team heeft overal hard aan gewerkt en er is een eindresultaat om trots op te zijn. Generatie Morgen is nu live!
Klant:
Generatie Morgen
Opdracht:
branding
Het logo, gecreëerd door ons grafisch team, is opgebouwd uit een beeldmerk gecombineerd met strakke typografie. Het beeldmerk is een abstracte weergave van de initialen van Generatie Morgen. De abstractie gecombineerd met een goede dosis minimalisme zorgt voor een hoge herkenbaarheid. Het beeldmerk is dusdanig vormgegeven dat deze elementen perfect zijn door te voeren in een zogenaamde beeldtaal. De toegevoegde waarde van de herkenbaarheid is dat de typografie en beeldmerk ook los van elkaar gebruikt kunnen worden.
In de illustratie is te zien dat de gekozen primaire kleur de rode tint is. Als secundaire hoofdkleur is oranje aangewezen. Dit zijn dan ook de twee kleuren die grotendeels centraal staan en de overhand hebben. Als extra kleur is de blauwe tint toegevoegd. Met deze toevoeging wordt er ruimte gecreëerd om variatie toe te voegen in de uitingen en eentonigheid te doorbreken. Op de volgende slide wordt aangegeven hoe de kleuren in combinatie met elkaar gebruikt kunnen worden. Daarnaast is er naast wit nog een andere lichte tint aan het pallet toegevoegd. Deze kleur zal met het volledig wit afgewisseld worden in het gebruik als het gaat om achtergronden. Op de website wordt bijvoorbeeld wit gecombineerd met deze tint, zodat er gespeeld kan worden met contrast.
Voor de typografie wordt er gebruik gemaakt van het lettertype “ITC Avant Garde Gothic Pro” Van dit font wordt gebruikt gemaakt van de “Bold” en de “Book” variant. In titels kunnen beide variaties gebruikt worden. Op deze manier ontstaat er een mooi contrast, en kan er extra nadruk gelegd worden op woorden. Daarnaast versterkt dit de herkenbaarheid met het logo. In de titels is er de keuze gemaakt om geen hoofdletters te gebruiken. Dit zorgt voor een hele open, zachte en toegankelijke uitstraling in de headings.
In de animatie is te zien hoe de minimale vormen uit het logo gebruikt kunnen worden om verhalen te vertellen en onderwerpen visueel te kunnen verbeelden. Op deze manier kunnen elementen uitgelegd worden aan de hand van animatie. Dit is dan ook één van de belangrijkste elementen uit de huisstijl en dit zal waar mogelijk gebruikt worden. Naast het bewegende beeld (animatie) zal dit ook statisch een rol krijgen binnen de huisstijl. Zo kunnen bijvoorbeeld sociale media berichten visueel gemaakt worden. Het kan gebruikt worden voor een instagramstory, maar ook voor banners, CV’s en iedere denkbare vorm van presentatie.