Voor Higher Skills kregen we de opdracht om een nieuwe uitstraling te ontwikkelen die zowel krachtig als energiek is. Het is tegenwoordig erg belangrijk om een unieke huisstijl te hebben. Een huisstijl die echt staat voor de organisatie en dat ook uitstraalt. Dit zorgt voor de herkenbaarheid van een een organisatie. Wij denken daarom altijd goed na over alle aspecten van de huisstijl en gebruiken veel creativiteit.
Klant:
Higher Skills
Opdracht:
Huisstijl
Voordat wij beginnen met het ontwerpen van de huisstijl gaan we eerst in gesprek met de klant. Tijdens dit gesprek stellen we allerlei vragen over het bedrijf, waardoor we zoveel mogelijk achtergrondinformatie vergaren. We onderzoeken in dit gesprek waar het bedrijf voor staat, wat voor waarde het bedrijf heeft en waar het bedrijf naar toe wil in de toekomst. We schrijven dan een aantal belangrijke woorden op.
Onze hoofd grafisch vormgever Arno Spaansen weet tijdens het eerste gesprek eigenlijk al direct hoe de huisstijl eruit komt te zien. Door het gesprek wordt namelijk duidelijk dat sommige aspecten wel of juist niet passen bij het bedrijf. Zo wordt de huisstijl steeds verder gevormd tijdens een eerste gesprek.
Na het eerste gesprek wordt de huisstijl gespecificeerd en verder uitgewerkt tot een totaalplaatje. Deze wordt tijdens een briefing aan de klant getoond. Er word dan een document gepresenteerd met de kleuren, typografie, logo, beeldmerk en eventuele marketinguitingen.
Oranje is de complementaire kleur van blauw. Een kleur die veel gebruikt wordt in de publieke sector. Het oranje van Higher Skills is hieraan complementair conform de dienstverlening. De combinatie van oranje, licht oranje, zwart en wit passen goed bij de uitstraling die Higher Skills voor ogen heeft. Exclusief, modern en voor een hoger segment. Het is ook aansprekend voor de diverse doelgroepen waarmee Higher Skills gaat werken. De oranje kleur past goed bij de dienstverlening, omdat het voor kracht, energie en succes staat.
Om ervoor te zorgen dat Higher Skills zich onderscheid van de grote broer QOORE hebben we een ander sterk basisfont gekozen. De scherpe hoeken bij dit schreefloze font sluiten aan bij het beeldmerk en de overige huisstijlelementen.
Het logo van Higher Skills heeft absoluut een eigen identiteit. De ‘G’ in het woordmerk en het beeldmerk met schuine kant suggereren verbetering. Voorwaarts, progressie. Omdat het om menselijk kapitaal gaat, wordt de huisstijl verder ondersteunt met dynamische beelden van mensen die omhoog kijken zonder herkenbaar te zijn waardoor er een uniek grafisch beeld ontstaat. Onze grafisch vormgever Lotte heeft een soort raster ontworpen voor de huisstijl. Het logo in combinatie met de uitvoering van de andere huisstijl onderdelen vormen een zakelijk en herkenbaar geheel.